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자동차에 대해서(Car stuff)

미국 유력 자동차 언론매체의 K9에 대한 평가

20개월간 4만 마일 장기 테스트를 진행한

미국 유력 자동차 언론매체의 K9에 대한 평가입니다.

http://www.caranddriver.com/reviews/2015-kia-k900-v-8-long-term-test-wrap-up-review


측후방경보 시스템이 텅빈 고속도로에서 경보를 울리기도 하고...
어드밴스드 크루즈 컨트롤 시스템은 아무 이유 없이 앞에 장애물도 없는데 갑자기 급브레이크를 잡기도 하고...

There were occasional nits to pick even on the highway, such as the blind-spot monitoring system that would sound an alert on empty stretches of road, and the one time the K900—with cruise control activated—initiated full panic braking, even cinching the seatbelts tight, from 75 mph for no apparent reason. That never happened again, thankfully.


스티어링 시스템이 정말 분노를 불러 일으켰다네요.

왜? 직선에서도 꾸준히 보타를 해줘야 해서 ㅋ
(기아차 최고급, 현기차 통틀어 No.2라는 K9도 이지경이니 ㅎ 중요한 건 수출형인데도 이지경이라는 거 ㅋ)

하드브레이킹시 노즈는 잠수하는 잠수함처럼 앞으로 마구마구 쏠리는데

정작 브레이킹 거리는 짧지도 않고 그냥 그저그런 수준 ㅎ

While most disliked the K900’s excessive body roll, and the steering drew ire for requiring constant minute corrections to maintain a straight path, others were alarmed by the Kia’s pulse-quickening emergency-braking behavior. During hard stops, it felt as though the big 5.0-liter V-8 up front were dropping anchor through the subframe to the pavement below. Yet the front end’s hunt for Red October—“We’re diving, captain!”—was accompanied by so-so braking distances, with the best 70-to-0-mph measurement being 172 feet.


Months in Fleet: 20 months
Final Mileage: 40,012 miles
Average Fuel Economy: 21 mpg